تعمیر فوری جک صندلی در محل

در سبک زندگی جدید امروزی معمولا افراد زمان بسیار زیادی را در محل کار باید روی صندلی پشت سیستم بگذرانند و کار کنند. از طرفی استفاده طولانی مدت از صندلی به مرور زمان منجر به خراب شدن جک صندلی یا خراب شدن صندلی و شکستگی آن‌ها خواهد شد. همچنین اینکه نشستن بر روی یک صندلی خراب که جک آن شکسته بسیار آزار دهنده میباشد و روی عملکرد شما تاثیر بسیار زیادی میگذارد.

آنچه راجع به جک صندلی باید بدانید

جک صندلی قطعه‌ای است فلزی یا آهنی که در داخل آن، گاز نیتروژن جریان دارد. این وسیله به کمک دو پیستون و یک میله کار میکند. با عقب و جلو رفتن پیستون توسط گاز نیتروژن، صندلی بالا و پایین میرود. جک صندلی به کمک وزن فردی که روی آن نشسته و اهرم متصل به جک، کار میکند.

جک صندلی قطعه ای است که از قسمت پایین پایه صندلی برروی آن نصب میشود و نشیمن صندلی نیز از سمت بالا به آن متصل میشود.

مهمترین کاربرد جک صندلی برای تنظیم ارتفاع صندلی میباشد و به کمک آن میتوانید ارتفاع صندلی را متناسب با زانوهایتان تنظیم کنید. اغلب جک‌های صندلی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف تولید میشوند و درون آن‌ها از قطعه ای به‌نام جک هیدرولیک استفاده میشود البته به آن سیلندرگاز و یا جک پنوماتیک نیز گفته میشود.

نکات مهم درباره جک صندلی اداری

جک صندلی اداری قطعه ای است که معمولا از قسمت پایین پایه صندلی برروی آن نصب میشود و نشیمن گاه صندلی از سمت بالا به آن متصل است. از جک صندلی برای تنظیم ارتفاع صندلی استفاده میشود و به کمک آن میتوانید ارتفاع صندلی را هر اندازه ای که بخواهید، تنظیم کنید.

جک‌های صندلی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف تولید میشوند و درون آن‌ها از قطعه ای به‌ نام جک هیدرولیک استفاده میشود. اگر جک صندلی تان خراب شد اصلا نگران نباشید زیرا تعمیر جک صندلی اداری بسیار راحت و آسان است و شما میتوانید با تعمیر آن به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. همچنین تعمیر این قطعه جزء، تعمیرات صندلی اداری در محل میباشد و اگر خودتان موفق به تعمیر کردن آن نشدید میتوانید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

جک صندلی اداری قطعا از مهمترین قطعات صندلی اداری است و بیشتر خرابی در صندلی‌های اداری را هم دربر میگیرد. به همین علت بهتر است در صورت آسیب فورا آن را تعمیر کنید. گاهی اوقات ممکن است جک صندلی تان به درستی کار نکند و با مشکل رو به‌ رو شوید. در حین چنین مواقعی شما میتوانید با بررسی چند بخش مختلف خودتان تعمیر جک صندلی را به دست بگیرید و در کمترین زمان ممکن آن را درست کنید. دقت داشته باشید که در هنگام تعمیر کردن جک صندلی، روندی که اتفاق می‌افتد این است که تعمیر کار آن قطعه ای که خراب شده پیدا میکند و قطعاتی سالم و با کیفیت را جایگزین آن‌ها میکند. انتخاب این قطعات بسیار مهم است و باید برای عمر طولانی آن حتما از قطعات اصلی همان برند صندلی اداری استفاده شود.

اگر تعمیر کردن جک صندلی را به دست یک تعمیر کار سپردید، حتما از آن شخص درخواست کنید برای جک صندلی ضمانت به شما بدهد تا در صورت وجود مشکل آن را دوباره تعمیر کنند.

بهتر است قیمت انواع جک صندلی اداری را یک دیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین این مورد را هم در نظر بگیرید که پرداخت هزینه بالا برای جک، تضمین کننده کیفیت بالای آن نیست و باید برند آن را بشناسید.

هنگام خرید جک صندلی برند تایوان، توجه داشته باشید که جک‌های بی کیفیت تقلبی و چینی را به شما به عنوان جک تایوانی نفروشند.

اندازه‌های جک با یک دیگر متفاوت هستند؛ بلندترین جک ۲۷ سانتی متر میباشد و یکی دیگر از جک‌ها که نسبت به بقیه کاربرد بیشتری دارند، 21 سانتی متر است.

در هنگام خرید صندلی اداری توجه کنید که از جک استاندارد برای آن استفاده شده باشد تا به مرور زمان دیگر خراب نشوند و نیازی بر تعمیر جک صندلی گردان نباشد.

همان طور که گفته شد؛ به دلیل استفاده روزانه برای مدت زمان طولانی ممکن است صندلی شما دچار آسیب‌‌هایی شود که با چند تعمیر ساده دوباره قابل استفاده میشود اما نکته مهمی که در این باره وجود دارد، این است که از تعمیر کاران کار بلد کمک بگیرید تا آسیب بیشتری به صندلی اداری وارد نشود.

با توجه به قیمت انواع جک صندلی اداری میتوان گفت که تعمیر یا تعویض کردن جک خیلی به صرفه تر از خرید صندلی جدید است. جک صندلی عمده‌ ترین تفاوت بین صندلی اداری و سایر صندلی‌‌ها میباشد. مکانیزم‌هایی مانند چرخش ۳۶۰ درجه آن، بالا و پایین شدن یا تنظیم ارتفاع صندلی با استفاده از جک صورت میگیرند. جک‌‌های صندلی اصولا به صورت وکیوم هستند و گاز موجود در آن‌ها با فشار وزن بدن متراکم شده است و وقتی دسته جک را نگه دارید، صندلی در پایین ‌ترین نقطه خود قرار میگیرد. همچنین با برداشتن فشار، میله میانی با فشار گاز به بیرون هدایت میشود و صندلی به حالت قبل خود بر میگردد. قیمت انواع جک صندلی اداری بستگی به جنس، نوع و کیفیت آن دارد و بهتر است برای استفاده بیشتر بهترین جنس را خریداری کنید.

تعمیر فوری جک صندلی در محل

خراب شدن جک صندلی چه علائمی دارد؟

بزرگ شدن قسمت انتهایی پوسته جک

در هنگام گشاد شدن قسمت انتهایی پوسته جک؛ ممکن است صندلی تان لق بزند و همین نشانه خرابی آن میباشد.

خالی شدن گاز

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی جک صندلی؛ خالی شدن گاز نیتروژن داخل آن میباشد. در هنگام رخ دادن این اتفاق، صندلی پس از مدتی خود به ‌خود پایین میرود و نشست میکند. توجه داشته باشید در صورت اتفاق افتادن این مشکل جک به هیچ‌ عنوان قابل تعمیر نیست و حتما، باید جک آن عوض شود.

خرد شدن واشر داخلی

در هنگام رخ دادن این مشکل نیز صندلی لق میزند و با تعویض پوسته یا اجزای داخلی آن میتوانید جک را تعمیر کنید.

اگر پس از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی، ناخودآگاه اندازه طول صندلی کوتاه شود و فرد به سمت پایین بیاید، این معنا را دارد که جک صندلی شما خراب شده است. در این صورت باید به فکر تعمیر جک صندلی خود باشید.

اگر جک صندلی شما خراب باشد، صندلی تعادل نداشته و به چپ و راست متمایل خواهد شد. در این حالت امکان افتادن شما از روی صندلی بالا بوده و بهتر است از آن استفاده نفرمایید.

نحوه تعمیر جک صندلی اداری

شما برای تعمیر جک صندلی اداری به یک چکش پلاستیکی، پیچ گوشتی، آچار لوله گیر و یک جک جدید نیاز خواهید داشت.

قدم اول: راحت ترین روش برای تعمیر جک صندلی اداری این است که ابتدا صندلی را به بغل بخوابانید تا تسلط کافی روی صندلی داشته باشید و به‌راحتی بتوانید پایه‌ها را جدا کنید برای این کار کافیست که فقط با یک چکش پلاستیکی چندین بار به آرامی به پایه‌های ضربه وارد کنید و آن‌ها را جداکنید. دقت کنید که به پایه‌های صندلی آسیب وارد نکنید.

قدم دوم: پس از آنکه جک آزاد شد، نوبت به جدا کردن جک صندلی میرسد. برای اینکار باید به وسیله یک آچار لوله گیر جک را محکم نگه داشته و شروع به پیچاندن کنید تا جک از بدنه جدا شود. حالا کافیست که جک جدیدی را که تهیه کرده اید جایگزین کنید. تا اینجا 90 درصد کار تمام شده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که دقت کنید پایین جک باید دقیقا در پایه صندلی قرار بگیرد و همچنین اینکه نیاز نیست که جک را زیاد سفت و محکم کنید زیرا به مرور زمان که بر روی صندلی نشستید، جک صندلی سفت خواهد شد.

قدم سوم: اگر آچار لوله گیر در دسترس ندارید، میتوانید پیچ‌های صندلی را به طور کامل باز کنید. البته این روش کمی سخت تر است و زمان بیشتری میبرد که آنرا توصیه نمیکنیم و بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

تعمیر جک صندلی اپن

حالا نوبت به تعمیر جک صندلی اپن میرسد. تا این مرحله بطور کامل با تعمیر جک صندلی اداری آشنا شدید و روند تعمیر جک صندلی اداری را کاملا فرا گرفتید. صندلی‌های اپن معمولا در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی موجود میباشند و تقریبا با صندلی‌های اداری در پایه و جک مشابهند و تفاوتی چندانی ندارند. معمولا ارتفاع جک‌ها در صندلی‌های اپن 27 سانتی متر میباشد و دارای پایه بشقابی هستند که برای تعمیر جک صندلی اپن حتما باید به آن توجه کنید. همچنین برای تعمیر جک صندلی اپن و تعویض جک صندلی اپن کافیست که یک جک مناسب تهیه کنید و مطابق توضیحات بالا پیش بروید و در نهایت با تعمیر جک صندلی اپن از خرید یک صندلی جدید جلوگیری کنید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

تعمیر فوری جک صندلی در محل

دلایل پایین رفتن جک صندلی و رفع مشکل

امکان دارد به دلیل استفاده طولانی مدت از صندلی یا وزن بالای فرد استفاده کننده و فشار بر روی جک صندلی، نیتروژن داخل آن که اصلی‌ترین قسمت داخل جک صندلی است بیرون کشیده شده و جک، فاقد گاز شود. در این حالت، جک امکان کنترل قد صندلی را نداشته و از کار خواهد افتاد. در این مورد جک صندلی نیاز به تعویض داشته و قابل استفاده نخواهد بود.

ممکن است که فضای داخلی جک به دلیل استفاده از آن در مدت زیاد، دچار اصطکاک شده و گشاد شود. در این مورد نیز جک صندلی به وظیفه خود عمل نکرده و غیر قابل استفاده خواهد بود.

خراب شدن و شکستن هر یک از اجزا داخلی جک نیز به آن آسیب وارد نموده و در فعالیت جک صندلی خلل ایجاد خواهد کرد.

در مورد دوم و سوم با تعویض قطعات داخلی یا تعمیر آن به دست فرد متخصص میتوان از جک قبلی دوباره استفاده نمود. البته توجه بفرمایید که انجام این کار مستلزم تشخیص زود هنگام خرابی جک صندلی است.

انواع جک در بازار ایران

تمامی جک‌ها وارداتی هستند. انواع جک را میتوان به جک تایوانی، جک چینی و جک آلمانی اشاره کرد. جک‌های آلمانی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به تمامی جک‌ها در بازار ایران دارد ولی در بازار ایران تا به امروز بسیار کمیاب هستند. جک تایوانی معمولا با یک سال ضمانت عرضه میشود و کیفیت آن از جک چینی بسیار بالاتر است.

نکات مربوط به تعمیر جک صندلی اداری و تعمیر جک صندلی اپن

همان طور که گفتیم برای تعمیر جک صندلی اداری و تعمیر جک صندلی اپن نیاز است که یک جک جدید خریداری کنید و بهتر است هنگام خرید به نکاتی که در ادامه گفته میشود؛ توجه داشته باشید. معمولا جک صندلی متناسب با نوع و مدل صندلی در اندازه‌های مختلفی تولید میشوند. به‌عنوان مثال در صندلی‌های کارمندی، جک ۱۲ سانتی متری و در صندلی‌های مدیریتی از جک ۱۰ سانتی متری استفاده میشود.

بلندترین جک ۲۷ سانتی متر میباشد که فقط برای صندلی‌های اپن آشپز خانه و صندلی‌های میز بار کاربرد دارد و برای صندلی‌های دندانپزشکی و صندلی کانتر از جک‌های 21 سانتی متری استفاده میشود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)