راهنمای خرید صندلی اداری مناسب

شاید شما هم جزو کسانی باشید که ساعات زیادی را در طول شبانه روز روی صندلی اداری خود در محیط خانه و یا منزل مینشینند باشید و این اواخر از این نشستن های طولانی مدت دچار خستگی و یا درد شدید در کمر، ستون فقرات و گردن شده و قصد کرده باشید تا با تعویض و خرید صندلی اداری استاندارد از شدت آنها بکاهید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به بیان نکاتی در این رابطه بپردازیم و امیدواریم تا برایتان مفید باشد.

صندلی ارگونومیک

چرا خرید یک صندلی ارگونومیک ضروری است؟

یک صندلی ارگونومیک با استاندارد ها و هماهنگی هایی که بین اجزای سازنده خود دارد به شما کمک میکند تا در هنگام نشستن های طولانی مدت احساس راحتی و رضایت بیشتری داشته باشید و همچنین با خستگی کمتری مواجه شوید.

در ادامه تعدادی از ویژگی های خاص یک صندلی ارگونومیک را که باید حتما در هنگام خرید صندلی اداری در نظر بگیرید را ذکر میکنیم:

قابل تنظیم بودن ارتفاع صندلی

توجه به این قابلیت در هنگام خرید صندلی اداری به شما کمک میکند تا بتوانید صندلی اداری را با توجه به قدتان تنظیم کنید. بهترین و استاندارد‌ترین محدوده تنظیم ارتفاع صندلی به این شکل است که باید کمی بالاتر یا کمی پایین‌تر از ارتفاعی باشد که دقیقا مناسب شما است. حال اگر برایتان سوال است که ارتفاع صندلی برای قد شما باید چقدر باشد؟ باید بگویی که یک قانون کلی برای آن وجود دارد: برای افراد با قد ۱۵۲ سانتی‌متر تا ۱۹۳ سانتی‌متر ارتفاع صندلی از ۳۸ تا ۵۵ سانتی‌متر مناسب است.

لازم به ذکر است که بگوییم تعداد کمی از صندلی‌های اداری ارگونومیک هستند که محدوده بیشتری از ارتفاع را ارائه میدهند. بنابراین از همان ابتدای خرید صندلی اداری به ارتفاع آن در هنگام نشستن دقت و توجه کنید. زیرا ممکن است بعدا برای قدتان خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد!

صندلی باید دارای تنظیم ارتفاع پنوماتیک باشد تا ارتفاع آن به‌ راحتی قابل تنظیم باشد. تنظیم درست صندلی فشار روی زانو و کمر را به حداقل میرساند. در اصل صندلی باید به اندازه‌ای باشد که وقتی روی آن مینشینید زانوها کمی پایین‌تر از لگن باشند، ران‌ها تقریبا موازی با زمین و پاها صاف روی زمین قرار بگیرند.

مناسب بودن اندازه نشیمن صندلی

نشیمن صندلی باید به اندازه‌ای گود باشد که از بیشترین قسمت فوقانی پا پشتیبانی کند اما نه آن‌ قدر که هنگام نشستن روی صندلی با پشت زانو ها تماس پیدا کند. عرض صندلی هم باید به اندازه ۲ تا ۳ سانت از عرض باسن شما پهن‌تر باشد. کمتر یا بیشتر بودن عرض صندلی از این مقدار به شما اجازه نخواهد داد که دستتان را روی دسته‌ های صندلی تکیه دهید.

باین این نکته را هم ذکر کنیم که اگر فردی سنگین‌ وزن هستید صرفا وزنی را که صندلی میتواند تحمل کند را در هنگام خرید صندلی اداری ملاک قرار ندهید. اندازه نشیمن صندلی هم به همان اندازه مهم است. بنابر این دقت کنید صندلی انتخابی شما با ابعاد و وزن بدنتان متناسب باشد.

امکانات یک صندلی ارگونومیک

قابل‌تنظیم بودن عمق نشیمن

نشیمن صندلی زمانی به‌ درستی قرار گرفته است که دو تا چهار انگشت بین پشت زانوی شما و جلوی صندلی فضا وجود داشته باشد و از پشت هم انحنای پشتی صندلی دقیقا به پشت شما چسبیده باشد. بنابراین عمق صندلی باید قابل‌ تنظیم باشد تا بتوان در صورت لزوم آن را به داخل یا بیرون حرکت داد.

دو روش برای تنظیم عمق صندلی وجود دارد:

۱. نوار لغزنده اهرمی که درحالی‌که نشسته‌اید میتوانید صندلی را به داخل یا خارج هدایت کنید. این نوع تنظیم ساده‌تر است.

۲. دستگیره‌ای در پشت صندلی که پشتی را به داخل و بیرون حرکت میدهد. این نوع تنظیم در حالت نشسته سخت‌تر است، زیرا احتمالا به فرد کمکی نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر فقط قرار است خودتان از این صندلی استفاده کنید این نوع صندلی را بخرید وگرنه مدام مجبورید دوباره آن را تنظیم کنید و باید کسی باشد که کمکتان کند.

دارا بودن قابلیت های مختلف

انواع مختلف صندلی های اداری معمولا قابلیت ها و کارایی های مختلفی را به شما ارائه میدهند. برای مثال :

  • قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی اداری
  • قابلیت تنظیم زاویه پشتی
  • قابلیت تنظیم انحنای کمر
  • قابلیت تنظیم دسته های صندلی اداری و…

اما همانطور که میدانید طبیعتا فقط برخی مدل های خاص و گران قیمت انواع صندلی اداری ممکن است همه این قابلیت ها را یکجا و با هم داشته باشند اما شما در هنگام خرید صندلی اداری باید حتما دقت کنید که صندلی اداری مورد نظرتان حداقل قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت تنظیم زاویه پشتی را داشته باشد تا هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی داشته باشید. این دو قابلیت به شما کمک میکنند که صندلی مورد نظر را در ارتفاع و زاویه ای که راحت‌تر هستید تنظیم کنید!

توجه به ظاهر و در نظر گرفتن زیبایی

تفاوتی ندارد که صندلی اداری را برای منزل تهیه میکنید یا برای اداره یا هر محیط دیگری در کل صندلی اداری که قصد تهیه آن را دارید باید ظاهر زیبا و خوبی داشته باشد و به عبارت دیگر بهتر است با محیط مورد نظر هماهنگی داشته باشد امروزه طراحی اکثر صندلی های اداری استاندارد به سمت مدرن بودن و داشتن یک ظاهر ساده پیش میرود.

شاید شما هم با کمی گشتن در بازار متوجه شده باشید که دیگر صندلی های اداری با ظاهری شلوغ و پر زرق و برق در بازار طرفداران زیاذی را به خود جذب نمیکند و باید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که زیبایی در سادگی محصول است! پس برای خرید صندلی اداری نیز به سراغ صندلی هایی با ظاهری مدرن و ساده بروید زیرا تقریبا با هر دکوراسیونی هماهنگی دارند و البته ظاهر بهتری هم برای محیط شما دارند.

همچنین خرید صندلی هایی که در قسمت پشتی آن ها ساختار توری مانند به کار رفته است نیز میتواند انتخاب خیلی مناسبی برای شما باشد به طوری که این صندلی ها هم بسیار ظاهر زیبا و مدرنی دارند و هم به دلیل استفاده از توری در قسمت پشتی آن ها هوا به راحتی از میان ساختار آن عبور کرده و باعث میشود شما همیشه در هنگام نشستن بر روی صندلی اداری مورد نظر احساس خوب و خستگی کمتری را داشته باشید!

خرید صندلی اداری برایفضای مدرن

خرید صندلی اداری برای فضای مدرن و یا کلاسیک

همانطور که میدانید فضای اداره و محیط کار بر روی روحیه کارمندان و بهروری کاری آنها تاثیر مستقیم دارد. از این جهت انتخاب صحیح دکوراسیون برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد. در ساخت صندلی اداری کلاسیک از متریال خاصی استفاده میشود که این متریال در نهایت باعث ایجاد محصولی لوکس و لاکچری برای ما خواهد شد. در مقابل آن صندلی اداری مدرن از سبکی نو و تازه بهره میگیرد. برای مثال صندلی های مشبک جز صندلی‌های اداری مدرن به حساب می‌آید.

اگر فضای اداره شما مساحتی کمتر از۱۰۰ مترمربع دارد دکوراسیون و صندلی اداری مدرن گزیه بهتری است. چرا که شاهد فضای بازتری در سبک مدرن اداری هستیم. همچنین صندلی‌ های کلاسیک به نسبت مدرن به دلیل متریال ساخت از قیمت بالاتری برخوردارند. البته به دلیل داشتن طیف سلیقه‌ای متفاوت کارمندان در محیط کار بهتر است ترکیبی از دکوراسیون و صندلی‌های اداری کلاسیک و مدرن را استفاده کنیم.

تعمیر صندلی اداری

با تمام این تفاسیر و با آنچه که در این مقاله گفته شد این امکان هم وجود دارد که شما در حال حاضر برای کاهش هزینه های خود و… قصد تعمیر صندلی اداری خود و هماهنگ کردن آن با یک صندلی استاندارد و ارگونومیک را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)