تعمیر صندلی تهران

شاید شما هم در محیط کار و اداره خود یک صندلی اداری و یا حتی در منزل صندلی را در پشت میز کامپیوتر خود داشته باشید که به تازگی به مشکلی برخورده است و قصد دارید تا بدون سپردن صندلی خود به یک تعمیرکار با یک آموزش تعمیر انواع صندلی دست به کار شوید و مشکل آن را حل کنید! در هر صورت قصد داریم تا در این مقاله به طور کلی مراحل تعمیر صندلی اداری را شرح داده و سپس تعدادی از بارزترین مشکلاتی که ممکن است برای یک صندلی اداری پیش بیاید را نام برده و آموزش تعمیر هر یک از آنها را به مختصر توضیح خواهیم داد.

تعمیر صندلی اداری

مراحل اصلی تعمیر انواع صندلی اداری

  • ابتدا تمام قطعات صندلی را از یکدیگر جدا میکنیم که به آن خرد کردن صندلی هم گفته میشود.
  • سپس مکانیزم صندلی را باید جدا کرد که در صورت نیاز به تعمیر، آن را جوشکاری میکنیم.
  • جک صندلی در این قسمت باز شده و مورد بررسی قرار میگیرد و اگر نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد در این قسمت انجام میشود.
  • چرخهای صندلی از یک دیگر جدا میشوند و در صورت لزوم چرخ های صندلی تعویض میشوند.
  • چرم یا پارچه صندلی که به آن روکش صندلی گفته میشود از پشتی و نشیمن گاه صندلی جدا میشوند. زمانی این کار انجام میشود که روکش صندلی نیاز به تعویض داشته باشد و یا نیاز به تعویض فوم یا ابر صندلی باشد. روکش صندلی در صورت نیاز به تعویض کردن، تعویض و در صورت نیاز به تعمیر، تعمیر میشود. تعمیر برای روکش صندلی اداری توسط خیاط انجام میشود.
  • اینجا ما به فوم و ابر صندلی میرسیم. در صورتی که فوم یا ابر صندلی نیاز باشد تعمیر یا تعویض شوند در این قسمت انجام میگیرد که معمولا فوم یا ابر صندلی تقویت میشوند.
  • اگر فوم یا ابر صندلی کیفیت خود را از دست داده باشند با اضافه کردن مقداری ابر یا فوم به آن، تقویت انجام میشود.
  • درنظر داشته باشید که تمامی قسمت‌ها در تعمیر صندلی اداری، اکثر مواقع تعویض میشوند و تعمیر آنها به صرفه نیست.

آموزش تعمیر جک در صندلی اداری

برای این کار شما باید در ابتدا صندلی را به پهلو قرار داده و اطمینان حاصل کنید که جک کاملا کشیده شده باشد. سپس پایه و چرخ های پایین آن را با باز کرده و گیره های نگهدارنده را از قسمت مرکزی زیر پایه چرخ از صندلی جدا کنید.

در مرحله بعد یک آچار لوله باز کن را به قسمت بالای جک متصل کرده و آچار را در اطراف آن با حالت محکم تکان دهید تا جک صندلی باز شود. حال اگر متوجه شدید که جک آسیب دیده بود و یا مشکلی داشت که به درستی کار نمیکرد باید آن را عوض کنید که البته جای نگرانی نیست زیرا به هیچ عنوان کار پیچیده و وقت گیری برایتان نیست و میتوانید با هزینه کم آن را انجام دهید.

برای این کار شما باید برای عوض کردن جک خراب جک جدید را به جای قبلی قر ار داده، نصب کنید و آن را در شکافی که در پایین نشیمن قرار دارد فشار دهید و سپس پایه را به صندلی وصل کنید. بعد از آن صندلی را بر گردانید و به حالت معمولی روی زمین قرار دهید و حالا میتوانید از آن مانند روز اول استفاده کنید.

آموزش تعمیر جک صندلی اپن

بعد از صندلی اداری نوبت به آموزش تعمیر جک صندلی اپن میرسد. تا این مرحله به طور کامل تعمیر جک صندلی اداری را برایتان شرح دادیم و با روند تعمیر جک صندلی اداری کاملا آشنا شدید. معمولا صندلی های اپن در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود میباشند و تقریبا هم با صندلی های اداری در قسمت های پایه و جک مشابه هستند و تفاوت زیادی بین آنها نیست. به طور عمده ارتفاع جک ها در صندلی های اپن 27 سانتی متر است و دارای پایه ای بشقابی شکل هستند که در فرآیند تعمیر جک صندلی اپن حتما باید به آن توجه کنید. همچنین برای تعمیر جک صندلی اپن و تعویض جک صندلی اپن کافی است که یک جک مناسب برای صندلی تهیه کرده و مطابق توضیحات گفته شده در قسمت بالا پیش بروید و در نتیجه با همین اقدام ساده و با تعمیر جک صندلی اپن میتوانید از خرید یک صندلی جدید جلوگیری کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

آموزش حل مشکل چرخ های صندلی اداری

اگر در محیطی کار میکنید که کف آن و جایی که صندلی اداری شما روی آن قرار دارد دارای آلودگی ها و ناهمواری های ناشی از پرز، مو و خاک است به احتمال خیلی زیاد ممکن است که چرخ ها به آنها گیر کرده و گاهی این گیر کردن های پی در پی منجر به آسیب دیدن چرخ ها و در نهایت شکستن چرخ میشود.

در ادامه آموزش، حل مشکل چرخ های صندلی اداری را به نحوی که به راحتی برایتان قابل اجرا باشند شرح میدهیم.

برای رفع این مشکل و تعمیر کردن صندلی اداری کافی است از یک انبر دست و پیچ گوشتی استفاده کنید تا کثیفی ها و جرم ها را از آن بیرون بیاورید و سپس ماده ای روان کننده را روی چرخ ها اسپری کرده تا چرخ ها کاملا به صورت روان حرکت کنند.

آموزش تعمیر سیلندر صندلی اداری

اگر بخواهیم به یکی دیگر از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای صندلی های اداری پیش بیاید اشاره کنیم و آموزش آن را شرح دهیم باید بگوییم که ممکن است به احتمال زیاد سیلندر صندلی پس از مدتی نشست کند. آموزش تعمیر انواع صندلی اداری در اینجا نیز میتواند یک آپشن مناسب برای شما باشد. زیرا میتوانید با بهترین قیمت ممکن و در سریع ترین زمان مشکل خود را حل کنید. سیلندر قادر به حفظ فشار برای بالا بردن صندلی است و شما نیز میتوانید تنها با صرف چند دقیقه آن را تعمیر کنید. برای این منظور باید یک سیلندر جدیدی زا خریداری و تهیه کرده و سپس آن را جایگزین سیلندر قبلی صندلی اداری خود کنید.

تعمیر صندلی اداری

چه زمانی صندلی نیاز به روغن کاری دارد؟

شاید شما هم در هنگام استفاده از صندلی اداری و چرخدار به مرور زمان و در اثر استفاده‌ زیاد و متداول و تحمل وزن افراد و یا قرار گرفتن تحت فشار بخش‌های مختلفی از صندلی که روی یکدیگر هستند، شاهد صدا هایی باشید که در این حین ایجاد میشود و شاید بتوان آن را یکی از نشانه‌هایی که صندلی به ما میگوید که به روغن کاری نیاز دارد در نظر گرفت! البته شاید خودتان هم متوجه شده باشید که یکی از انواع صندلی‌هایی که بعد از مدتی استفاده ممکن است تولید صدا کند، صندلی اداری است که به صورت روزانه و طولانی مدت از آن استفاده‌ میشود. حتی پس از روغن کاری و گذشت مدتی ممکن است دوباره سر و صدا کردن صندلی شروع شود.

پس شما باید عملیات روغن زدن به چرخ های صندلی را به صورت متداول و هر چند وقت یکبار انجام دهید. همچنین باید اشاره کنیم که یکی دیگر از دلایلی که میتواند برای آن وجود داشته باشد، رطوبت و زنگ زدن بخش فلزی صندلی است. اگر این اتفاق بیفتد به مرور استحکام صندلی بسیار کم میشود و درنهایت فاقد کاربرد خواهد شد.

آموزش جدا کردن قطعات صندلی اداری و کامپیوتری

 توجه کنید که قبل از هر چیز برای جلوگیری از هر گونه آسیب دیدگی یک جفت دستکش بپوشید.

  • ۱) باید صندلی را خوب بررسی کنید و ببینید چطور باید آن را باز کنید.
  • ۲) صندلی را برگردانید سپس با کمک گرفتن از فرد دیگری آن را ثابت نگه دارید چرا که تکان خوردن آن باعث شکستگی پایه صندلی میشود (پس پایه صندلی را در می آوریم حتماً توجه کنید اگر ضربه هایی که وارد میکنید بد و محکم باشد سطح مقطع خود را سپس جک را از پایه با ضربه هایی از دست داده و در پایه پنج پر گیر میکند که در این صورت پایه های صندلی شما از بین میرود.)
  • ۳) برای جدا سازی دستگیره ها پیچ ها را باز کنید، برخی از دستگیره ها از اتصال دائمی برخوردار میباشند.
  • ۴) در این قسمت شما باید صندلی را از پایه ها بیرون آورده و تمام پیچ و مهره های صندلی را که در آن قرار دارد را بردارید و در یک قسمت جدا گانه نگهداری کنید.
  • ۵) پایه هیدرولیک و سیلندر را برداشته و به آرامی فشار دهید تا رها شود و هر پیچ و مهره ای از صندلی به جا مانده است باز کنید.
  • ۶ ) و در آخر هر قطعه را به طور جداگانه بررسی کنید تا علت را بیابید.

تعمیر صندلی اداری

آموزش تعویض پشتی صندلی

همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین بخش های یک صندلی پشتی آن است. به طوری که با خراب شدن پشتی آن، صندلی شما تمام ارزش مصرفی خود را از دست خواهد داد. در نتیچه لازم است تا در این آموزش تعمیر انواع صندلی اشاره ای هم به تعمیر پشتی صندلی کنیم. در بیشتر مواقع دیده میشود که بعد از مدتی استفاده، پشتی صندلی سست و شل میشود و همین امر استفاده راحت از صندلی را مختل میکند. اما خوشبختانه باید بگوییم که اگر پشتی صندلی شما هم دچار این مشکل شد برای تعمیر آن نیاز به انجام کار پیچیده ای نیست. تنها کاری که با بروز این مشکل باید انجام دهید این است که پیچ های صندلی را سفت و محکم کنید اما نه خیلی زیاد زیرا همین باعث فشار آمدن، به صدا درآمدن آن و در نهایت شکستن پشتی صندلی میشود.

البته گاهی افراد سمت آموزش تعمیر انواع صندلی خود نمیروند و کار را به دست تعمیر کار میسپارند. زیرا تعمیر کردن صندلی از معدود خدماتی است که اگر به درستی انجام شود حتی میتواند از یک صندلی نو و جدید کارایی و زیبایی بیشتری داشته باشد. باید به این نکته مهم هم توجه کنید که یکی از عمده‌ترین ترین دلایل خرابی صندلی، خرید صندلی ارزان و بی کیفیت است. زیرا صندلی های بی کیفیت و غیر استاندارد در کمترین زمان ممکن استفاده از آن کارایی خود را از دست میدهند!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 1]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)