آکوستیک اتاق خواب

همان گونه که می‌دانید اکوستیک اتاق خواب یعنی انجام فرایندی که، شما کاری انجام می‌دهید که هرچقدرهم فرزندان شما در اتاق خواب سروصدا ایجاد کردند. صدایی از آنجا خارج نمی شود و همسایگان شما وخود شما هم از بابت همین موضوع اطمینال خاطر خواهید داشت. در ادامه مقاله نیز شما را با نحوه ساخت اکوستیک اتاق خواب، مزایای آن، نحوه کار آن، قیمت گذاری برای آن و… نیز آشنا خواهیم نمود ادامه مقاله رو همراه ما باشید.

نحوه ساخت اکوستیک اتاق خواب

اکوستیک اتاق خواب به معنی انجام کاری در داخل یا روی دیوار است. تا صدای بلند و اضافه از اتاق خواب شما بیرون نرفته و موجب؛ ایجاد مزاحمت برای همسایگان شما و دیگران نیز نشود. برای انجام این کار میتوان از پنل های اکوستیک استفاده نمود. که به راحتی بر روی دیوار نصب شده و در هرفضای دلخواهی نیز می‌توانید از آن استفاده نمایید.

مکان های مورد استفاده

جاهایی که شما از بهتر است استفاده نمایید. یکی از جاهای پرسروصدا است؛ مانند استودیو ظبط صدا که معمولا برای تولید موسیقی نیز سروصدا بلندی در آنجا تولید می‌شود. یا شما در آنجا هرکار دیگری انجام می‌دهید که می‌دانید صداهای خیلی بلندی تولید شده و شما، نمی‌خواهید سروصدا شما از آنجا خارج شود. مثل زمانی که شما با آلات موسیقی مانند گیتار، گیتار برقی و… .

عمل اکوستیک اتاق خواب

اکوستیک اتاق خواب شما وقتی سروصدا ایجاد می‌کنید با، جذب صدا به خود باعث می‌شود. که سروصدای کمتری یا اصلان از آنجا خارج شود. واین را به شما بگویم پنل هایی که داخل دیوار کار می‌شود باعث خارج شدن صدا به طور درست خواهد شد.آکوستیک اتاق خواب

مواد اولیه ونحوه به کار رفتن آن

مواد اولیه که معمولا دراین اکوستیک ها به کار می‌رود میتوان به، پشم سنگ، پشم شیشه و… نیز اشاره داشت. پشم سنگ مانند جاذب عمل کرده ومانع خروج کامل صدا خواهد شد. ودر نهایت باعث می‌شود تا کسانی که در مجاورت شما زندگی می‌کنند مورد رنجش نیز قرار نگیرند. این دیوارها به صورت متصل به دیوار مشترک با کسانی که با آن در همسایگی تان زندگی می‌کنید، به کار خواهد رفت.

نکته

اگر شما درحال ظبط موسیقی باشید و انعکاس صدا برای شما مهم است. باید سقف اتاق خوابتان را هم اکوستیک باید عایق نماید. تا هم کیفیت صدا افت نکرده و هم اینکه باعث مزاحمت برای اطرافیانتان نشوید. و همین طورباعث جلوگیری از نشت صدا به بیرون شوید.

به صورت معمول کسانی که قصد ساخت دیوار آکوستیک را دارند تمام دورتادور اتاق خود را، آکوستیک می‌کنند. تا صدا بیرون نرفته و بتوانند از صدای دورشان نهایت استفاده را ببرند. برای ساخت آکوستیک خانگی از پنل های خاصی استفاده و همین طور برای ظبط در خانه باید تنها یک سوم خانه را بپوشانید. وبرای ظبط گوشه های خانه که بهترین پژواک را خواهند داشت باید عایق شوند.

پنجره ها

این نکته را هم دقت داشته باشید که باید منزل شما دارای، پنجره های دوجداره نیز شده باشند. تا مانع خروج کامل صدا از اتاق خواب شما نیز خارج نشود. و منفظه های خروجی اتاق شما هم به هر طریقی پوشانده شود.

مزایای عایق صوتی اتاق خواب

این اتاق ها دارای مزایایی از جمله تبدیل شدن به یک اتاق ظبط بسیار خوب برای کارهای صوتی شما، عدم نشت آلودگی صوتی به خارج از محیط، تبدیل شدن به محیطی دنج و راحت و رفع سروصدا و مزاحمت برای دیگران وهمینطور همسایگان شما نیز خواهد بود. که باعث این می‌شود تا شما هم خودتان از بابت همسایگان خیالتان راحت باشد وهمین طور همسایگان مورد رنجش نباشند.آکوستیک اتاق خواب

نحوه کار عایق صوت

وقتی شما باهمسایگان تان مرز دیواری مشترک داشته باشید. سروصدا باعث ایجاد مزاحمت برای آنان خواهد شد، برای همین نیاز است که دیوار اتاق خواب خود را عایق نمایید. این عایق ها باجذب سروصدا به خود باعث می‌شود تا صدا یا اصلان خارج نشده ویا با کمترین صدا خارج شود.

عایق صوتی اتاق خواب (ویژگی)

عایق صوتی که در اتاق خواب ها کار می‌شود نیز، این ویژگی را درخود دارند. که باجذب ویا کاهش محسوس فرکانس صدایی نیز؛ سروصدای کمتری خارج نشده یا کمتر به بیرون صدا نشت پیدا کند. یا به عنوان مثال چسب ویسکو الاستیسته نیز نوعی از عایق صدا هستند که با تبدیل کردن صدا تولیدی به گرما؛ باعث جلوگیری از خروج صدا به بیرون خواهد شد. که البته قیمت آن به نسبت بسیار بالا است. یا مواد اولیه دیگر که شما میتوانید از آن استفاده نمایید، فایبرگلاس است که بسیار سبک و خوش قیمت تر خواهد بود.

عایق صوتی اتاق خواب (مناسب)

به صورت معمول برای اتاق خواب از مواد اولیه مانند فوم های هرمی، بیس ترب، دیفیوزر، شانه تخم مرغی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه ها معمولا به عنوان عایق به کار گرفته نمی‌شود زیرا، آنها توانایی جذب صدا را ندارند. البته بعضی پرده ها از جنس مخمل یا پشم میتوان برای این کار به کارگرفته شود. یااینکه شما برای عایق صدا از کتابخانه استفاده کرده وبا استفاده از آن دورتادور اتاق خواب خود را بپوشانید تا صدا را به خود جذب کرده و صدای کمتری به، محیط خارج نشت می‌کند. شما علاوه بر عایق دیوارها برای اتاق باید جاهای دیگر اتاق خود مثل فاصله درب ها رو عایق نمایید.

عایق سقف اتاق

دوستان عزیز یک نکته را که باید به شما عرض کنم، اینکه دورتادور محیطتان کاملان عایق صدا شده و بتوانید از نهایت صدا نیز استفاده ببرید. که برای اینکار شما میتوانید حتی از رنگ سفارشی نیز استفاده نمایید.

که برای آن بهتراست از یک پایه چوبی به همراه، چسبی آن را به زمین بچسبانید. تا بتوانید به طور کامل دورتادور محوطه خود را به صورت کامل عایق؛ نمایید.

روش دیگر عایق

یکی دیگر از این روش ها برای عایق سازی استفاده از مواد پیش ساخته مانند؛ دیوارهای گچی یا سیمانی است. که باید برای عایق صدا آن را به دیوار خود بچسبانید. اما در کل پنل های آکوستیک بهترین گزینه برای عایق اتاق خواب شما به شمار خواهد آمد.آکوستیک اتاق خواب

قیمت اکوستیک اتاق خواب

دوستان عزیز شرکت آرچلیک با دارا بودن انواع مواد اولیه با مناسب ترین قیمت و مناسب همه کاربری ها، به شما بهترین نوع کیفت کار وخدمات رو ارائه خواهد داد. این شرکت انواع متریال ها مانند شانه تخم مرغی، دیفیوزر و… را داراست که، دارای بهترین نوع کیفیت بوده ومی‌تواند بهترین کیفیت کار رو برای شما داشته باشد. عوامل زیادی در تعین قیمت اکوستیک اتاق خواب نیز دخیل هستند که از این عوامل، میتوان به متراژ به کار رفته شده، مواد اولیه آن و… نیز اشاره کرد. همچنین از دیگر عوامل باید به کیفیت مواد اولیه نیز اشاره داشت.

شما می‌توانید مارا در اینجا هم دنبال کنید.

سخن آخر

اگر شما به دنبال آن هستید که در اتاق خود یک محیط مناسب ظبط آماده نمایید. بهتر است از بهترین مواد اولیه که کارشناسان ما به شما معرفی؛ خواهند کرد استفاده نمایید. تا هم شما بتوانید از کار خود نهایت لذت رو برده و راحت باشید. وهمین که نه شما مزاحمت برای ساکنان ایجاد کنید و نه همسایگان به شما اعتراض کنند که، باعث اذیت کردن خود شماهم شود.

شما می‌توانید برای مشاوره و استعلام قیمت باما در ارتباط باشید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها باما و بقیه به اشتراک بگذارید.

منبع: صفحات وب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)