اغلب صندلی های کامپیوتر یا صندلی های اداری طوری طراحی شده اند که برای استفاده های طولانی مدت مفید باشند یعنی در استفاده هایی که به مدت طولانی است کمترین خستگی را از خود به جا بگذارد. صندلی های کامپیوتر، دارای قطعاتی ساده می باشند و در صورت خرابی می توانید خودتان اقدام به تعمیر صندلی کنید. جک صندلی کامپیوتر قطعه ای است که معمولا از قسمت پایین پایه صندلی برروی آن نصب می ‌شود و نشیمن گاه صندلی از سمت بالا به آن متصل است. از جک صندلی برای تنظیم ارتفاع صندلی استفاده می شود و به کمک آن می ‌توانید ارتفاع صندلی را هر اندازه ای که بخواهید، تنظیم کنید.

جک های صندلی در اندازه ها و مدل های مختلف تولید می شوند و درون آن ها از قطعه ای به‌ نام جک هیدرولیک استفاده می ‌شود. اگر جک صندلی تان خراب شد اصلا نگران نباشید زیرا تعمیر جک صندلی کامپیوتر بسیار راحت و آسان است و شما می‌ توانید با تعمیر آن به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. همچنین تعمیر این قطعه جزء، تعمیرات صندلی اداری در محل می باشد و اگر خودتان موفق به تعمیر کردن آن نشدید می توانید از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید.

مراحل تعمیر جک صندلی کامپیوتر

در ابتدا یک چکش پلاستیکی، جک جدید، پیچ گوشتی و آچار لوله گیر تهیه کنید.

سپس صندلی را به بغل بخوابانید تا تسلط کامل بر روی آن داشته باشید و به‌ آسانی و بدون هیچ درد سری بتوانید قطعات و پایه های آن را از یک دیگر جدا کنید.

برای جدا کردن پایه ها از یک دیگر، با استفاده از چکش پلاستیکی چندین بار به آرامی به پایه های آن ضربه وارد کنید و آن ها را جدا کنید.

سپس به بررسی کردن بخش‌ های مختلف از پایه و جک صندلی بپردازید. معمولا هنگام بررسی باید به دنبال نشانه ‌هایی از پوسیده شدن یا شکستگی قطعات باشید. اگر جک آسیب دیده بود آن را جدا کنید.

رای تعمیر جک صندلی گردان و جدا کردن آن باید به وسیله یک آچار لوله گیر جک را محکم نگه دارید و شروع به پیچاندن کنید تا جک از بدنه جدا شود. اگر آچار لوله گیر در دسترس نداشتید، می ‌توانید به جای آن پیچ های صندلی را به طور کامل باز کنید.

وقتی که جک جدا شد باید یک جک جدید بخرید و با دقت آن را در پایه صندلی جای دهید.

مراحل تعمیر جک صندلی اداری

نکات مهم در خصوص جک صندلی کامپیوتر

اگر تعمیر کردن جک صندلی را به دست یک تعمیر کار سپردید، حتما از آن شخص درخواست کنید برای جک صندلی ضمانت به شما بدهد تا در صورت وجود مشکل آن را دوباره تعمیر کنند.

بهتر است قیمت انواع جک صندلی اداری را یک دیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین این مورد را هم در نظر بگیرید که پرداخت هزینه بالا برای جک، تضمین کننده کیفیت بالای آن نیست و باید برند آن را بشناسید.

هنگام خرید جک صندلی برند تایوان، توجه داشته باشید که جک های بی کیفیت تقلبی و چینی را به شما به عنوان جک تایوانی نفروشند.

اندازه های جک با یک دیگر متفاوت هستند؛ بلندترین جک ۲۷ سانتی متر می‌ باشد و یکی دیگر از جک ها که نسبت به بقیه کاربرد بیشتری دارند، 21 سانتی متر است.

در هنگام خرید صندلی کامپیوتر توجه کنید که از جک استاندارد برای آن استفاده شده باشد تا به مرور زمان دیگر خراب نشوند و نیازی بر تعمیر جک صندلی گردان نباشد.

همان طور که گفته شد؛ به دلیل استفاده روزانه برای مدت زمان طولانی ممکن است صندلی شما دچار آسیب‌ هایی شود که با چند تعمیر ساده دوباره قابل استفاده می ‌شود اما نکته مهمی که در این باره وجود دارد، این است که از تعمیر کاران کار بلد کمک بگیرید تا آسیب بیشتری به صندلی وارد نشود.

علائم خرابی جک صندلی کامپیوتر چیست ؟

بزرگ شدن قسمت انتهایی پوسته جک

در هنگام گشاد شدن قسمت آخر پوسته جک ممکن است صندلی تان لق بزند و همین نشانه خرابی آن می باشد و شما باید در سریعا ترین زمان ممکن قیمت انواع جک صندلی کامپیوتر را بررسی کنید و آن را تعمیر کنید.

خالی شدن گاز

یکی دیگر از نشانه های خرابی جک صندلی کامپیوتر، خالی شدن گاز نیتروژن داخل آن می باشد. در هنگام رخ دادن این اتفاق، صندلی پس از مدتی خود به ‌خود پایین می رود و نشست می کند. توجه داشته باشید در صورت اتفاق افتادن این مشکل جک به هیچ‌ عنوان قابل تعمیر نیست و حتما، باید جک آن عوض شود.

خرد شدن واشر داخلی

در هنگام رخ دادن این مشکل نیز صندلی لق می زند و با تعویض پوسته یا اجزای داخلی آن می توانید جک را تعمیر کنید.

با توجه به قیمت انواع جک صندلی اداری می توان گفت که تعمیر یا تعویض کردن جک خیلی به صرفه تر از خرید صندلی جدید است. جک صندلی عمده‌ ترین تفاوت بین صندلی کامپیوتر و سایر صندلی‌ ها می باشد. مکانیزم هایی مانند چرخش ۳۶۰ درجه آن، بالا و پایین شدن یا تنظیم ارتفاع صندلی با استفاده از جک صورت می گیرند. جک‌ های صندلی اصولا به صورت وکیوم هستند و گاز موجود در آن ‌ها با فشار وزن بدن متراکم شده است و وقتی دسته جک را نگه دارید، صندلی در پایین ‌ترین نقطه خود قرار می ‌گیرد. همچنین با برداشتن فشار، میله میانی با فشار گاز به بیرون هدایت می شود و صندلی به حالت قبل خود بر می گردد. قیمت انواع جک صندلی کامپیوتر بستگی به جنس، نوع و کیفیت آن دارد و بهتر است برای استفاده بیشتر بهترین جنس را خریداری کنید.

علائم خرابی جک صندلی اداری چیست ؟

علت پایین رفتن جک صندلی چیست؟

صندلی‌های کامپیوتر به جهت استفاده طولانی مدت و زیاد از آن، ممکن است که به سرعت دچار ایراد شده و از کار بیفتند. خراب شدن صندلی اداری به بدن فرد استفاده کننده آسیب میرساند. همچنین در دراز مدت سلامتی وی را به خطر خواهد انداخت. بنا‌بر‌این، عیب یابی و تعمیر صندلی اداری به موقع امری ضروری بوده و سبب حفظ سلامتی فرد مصرف کننده خواهد شد.

یکی از دلایل خراب شدن صندلی اداری، پایین رفتن جک صندلی است. پایین رفتن جک صندلی باعث از بین رفتن تعادل صندلی شده و مشکلات دیگری را نیز در پی خواهد داشت. ما در ادامه این صفحه از سایت استاده تمامی مواردی را که لازم است در مورد جک صندلی بدانید، توضیح داده‌ و روش تعمیر آن را نیز ارائه نموده‌ایم.

جک صندلی چه وظیفه‌ای دارد؟

جک صندلی، قسمتی مهم است که وظیفه تنظیم قد صندلی را به عهده دارد. به کمک این قطعه، استفاده از صندلی آسان‌تر شده و لازم نیست که برای هر میز، یک صندلی خریداری شود. این وسیله اندازه طولی صندلی را به کمک شما تغییر داده و به میزان لازم و استاندارد برای میز مورد نظر شما خواهد رساند.

جک صندلی قطعه‌ای است فلزی یا آهنی که در داخل آن، گاز نیتروژن جریان دارد. این وسیله به کمک دو پیستون و یک میله کار می‌کند. با عقب و جلو رفتن پیستون توسط گاز نیتروژن، صندلی بالا و پایین می‌رود. جک صندلی به کمک وزن فردی که روی آن نشسته و اهرم متصل به جک، کار می‌کند. به این صورت اندازه صندلی کامپیوتر تنظیم می‌شود.

چند نوع جک صندلی وجود دارد؟

جک صندلی به دو جهت دسته بندی می‌گردد :

اولین دسته بندی، بر اساس اندازه جک بوده که به دلیل کاربرد صندلی متغیر است. جک‌هایی که اندازه بلندی داشته و بیشتر برای استفاده در آشپزخانه‌ها و رستوران‌های سلف سرویس استفاده می‌شود، جک اپن نام دارند.

دسته بندی دوم نیز از نظر کشور سازنده جک است. در کشور ما جک‌های چینی و تایوانی بیشتر یافت خواهند شد. تفاوت جک صندلی چینی و تایوانی در جنس فلز به کار رفته در جک است.

فلزی که از آن در ساخت جک استفاده می‌شود باید مقاومت بالایی داشته و در مدت زمان بالا، دچار آسیب نگردد. همچنین باید تحمل وزن افراد را داشته و به راحتی شکسته نشود.

خراب شدن جک صندلی چه علائمی دارد؟

اگر پس از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی، ناخودآگاه اندازه طول صندلی کوتاه شود و فرد به سمت پایین بیاید، این معنا را دارد که جک صندلی شما خراب شده است. در این صورت باید به فکر تعمیر جک صندلی کامپیوتر خود باشید.اگر جک صندلی شما خراب باشد، صندلی تعادل نداشته و به چپ و راست متمایل خواهد شد. در این حالت امکان افتادن شما از روی صندلی بالا بوده و بهتر است از آن استفاده نفرمایید.

خراب شدن جک صندلی چه علائمی دارد؟

دلایل پایین رفتن جک صندلی کامپیوتر و رفع مشکل

امکان دارد به دلیل استفاده طولانی مدت از صندلی یا وزن بالای فرد استفاده کننده و فشار بر روی جک صندلی، نیتروژن داخل آن که اصلی‌ترین قسمت داخل جک صندلی است بیرون کشیده شده و جک، فاقد گاز شود. در این حالت، جک امکان کنترل قد صندلی را نداشته و از کار خواهد افتاد.

در این مورد جک صندلی نیاز به تعویض داشته و قابل استفاده نخواهد بود. برای تعویض آن باید از فرد مطمئن، جک سالم و نو خریداری شده و آن را جایگزین جک خراب کرد.

ممکن است که فضای داخلی جک به دلیل استفاده از آن در مدت زیاد، دچار اصطکاک شده و گشاد شود. در این مورد نیز جک صندلی به وظیفه خود عمل نکرده و غیر قابل استفاده خواهد بود.

خراب شدن و شکستن هر یک از اجزا داخلی جک نیز به آن آسیب وارد نموده و در فعالیت جک صندلی خلل ایجاد خواهد کرد.

در مورد دوم و سوم با تعویض قطعات داخلی یا تعمیر آن به دست فرد متخصص می‌توان از جک قبلی دوباره استفاده نمود. البته توجه بفرمایید که انجام این کار مستلزم تشخیص زود هنگام خرابی جک صندلی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)