تعمیر صندلی چوبی

داگر متوجه شوید که صندلی چوبی شما پایه هایش شل شده است! اولین را حلی که به ذهن شما می رسد چیست؟ استفاده از چسب چوب!!!  اینطور که به نظر می ‌رسد، استفاده از چسب ‌های اپوکسی، پلی اورتان و… برای تعمیر صندلی چوبی آنقدر ها هم فایده ندارد. پس راه حل چیست؟

در ادامه این مقاله به شما توضیح  خواهیم داد که چطور به تعمیر صندلی را در خانه بپردازید . این آموزش مرحله به مرحله ، بسیار ساده و تصویری است . پس ، دیگر دلیلی ندارد صندلی‌ های خراب  را  گوشه ‌ای انبار کنید یا خطر نشستن روی آن ها را به جان بخرید!

آموزش تعمیر صندلی چوبی در منزل

در این مقاله روش تعمیر صندلی با استفاده از براکت ‌های L شکل فلزی را به شما یاد خواهیم داد . حتی اگر اصطلاحا “فنی” و اهل نجاری در منزل نیستید هم می‌ توانید از این آموزش استفاده کنید . نکات لازم در ادامه پوشش داده شده ‌اند ، البته بهتر است تجربه کار با دریل شارژی را داشته باشید .

در مرحله اول:

پیش از تعمیر پایه صندلی چوبی ، ابتدا باید متوجه شوید دقیقا چه چیزی شل شده است . خوب پایه‌ ها را بررسی کنید . حتی روی صندلی بشینید ، و به آرامی خودتان را تکان دهید تا متوجه شوید چه چیزی حرکت می‌ کند .

مرحله دوم:

حالا می‌ توانید روند تعمیر صندلی را آغاز کنید . یک براکت L را مطابق شکل زیر روی صندلی قرار دهید ؛ و با مداد طرح کلی آن را روی صندلی بکشید . هنگام علامت‌ گذاری سوراخ درون براکت ( که پیچ آنجا بسته خواهد شد ) دقت بیشتری داشته باشید .

پیشنهاد می‌ کنیم اگر براکت شما هم یک حفره دایره ‌ای شکل دارد ، داخل آن یک علامت X بزنید . اینکار محل دقیق پیچ برای ورود به چوب را تا حدی مشخص کرده ، و احتمال موفقیت تعمیر صندلی را بیشتر می‌ کند.

تعمیر صندلی چوبی
مرحله سوم:

برای ساده تر شدن کار تعمیر پایه صندلی چوبی ، پایه های لق صندلی را کاملا باز کنید . اما اگر به هر دلیلی نمی‌ توانید اینکار را انجام دهید ، پیشنهاد می شود براکت‌ های L شکل بلند تری تهیه کنید تا فضای کافی برای نگه داشتن دریل به موازی سطح مورد نظر صندلی را داشته باشید .

مرحله چهارم:

یک نکته مهم که در آموزش تعمیر صندلی چوبی باید به آن توجه کنید ، طول مته است . در این مرحله شما باید ببینید که آیا مته از عرض پایه صندلی بلند تر است یا خیر . اگر بله ، حتما روی مته علامتی بزنید تا پایه را خیلی عمیق سوراخ نکنید.

در اینجا کار حساس تر میشود.

مرحله پنجم:

برای این که اتصال محکم تری داشته باشید باید مته کمی از عرض پیچ کوچک تر باشد . حال نوبت آن است که علامت X  را  که در مرحله دوم مشخص کرده بودید را روی پایه صندلی و قاب اصلی آن با دریل سوراخ کنید .

مرحله ششم:

با استفاده از مته ، ابتدا براکت L شکل را روی پایه صندلی محکم کنید . دریل را کاملا عمود بر سطح را نگه دارید ، و پیچ را در سوراخ محکم کنید .

مرحله هفتم:

برای این که اتصال محکم تری داشته باشید و مجدداً نیازی به تعمیر صندلی خود نداشته باشید ؛ در اتصال های پایه صندلی چوبی خود از کمی چسب چوب استفاده نمایید ، و سپس چسب های اضافه را حتماً به صورت کامل تمیز و پاک کنید .

مرحله هشتم:

حال باید اتصالاتی را در مرحله سه باز کردید ، در این مرحله باید آن ها را ببندید و خوب محکم‌ شان کنید و از سفت بودن آن ها اطمینان حاصل کنید . اکنون زمان اتصال براکتL  به صندلی چوبی است.

مرحله نهم:

و در پایان کار طرف دوم براکت را به پایه صندلی پیچ کنید . تبریک می ‌گوییم، شما تعمیر صندلی چوبی قدیمی خود را با موفقیت انجام دادید!تعمیر صندلی چوبی

چرا تعمیر پایه صندلی با چسب توصیه نمی ‌شود؟

همان ‌طور که در مقدمه اشاره کردیم ، آموزش تعمیر صندلی چوبی در منزل فقط با چسب ، کاری از پیش نمی‌ برد .  اصولا اگر اینکار بخواهد نتیجه بدهد ، باید یک لایه نازک از چسب چوب را روی هر دو طرف اتصال اعمال کنید ، و بعد آن ها را به همدیگر محکم فشار دهید تا چسب خشک شود .

البته این کار هم برای تعمیر صندلی  به شکل درست کاربرد زیادی ندارد، و باید اتصال را  تقویت کرد . یا اینکه پایه را کاملا جدا کنید ، و چسب‌ های به‎جا مانده از تعمیرات قبلی را بردارید تا قطعات به درستی کنار هم و روی هم جا بیفتد.تعمیر صندلی چوبی

اجازه دهید توضیح دهیم چرا؟ برای اینکه صندلی به راحتی جا به‌ جا شود ، باید سبک ساخته شود . با این حال ، باری که یک صندلی تحمل می‌کند ، بسیار زیاد است . یک صندلی ممکن است 10 کیلو وزن داشته باشد ، اما باید بتواند 10 برابر وزن خود یا بیشتر را تحمل کند .

ضمناً ، این بار ثابت نیست . مثلا خودتان را روی یک صندلی تصور کنید . شما ممکن است روی آن بنشینید، بایستد، جا به‌ جا شوید، و خلاصه به روش‌ های مختلفی مفاصل و اتصالات آن را تحت فشار قرار دهید . اما عملا هیچ وسیله چوبی دیگری تحت چنین فشار هایی قرار نمی‌ گیرد مثل درآور ها ، میز ها یا  کمدها.

در مورد تعمیر صندلی و لوازم جانبی آن بیشتر بدانید.

تعمیر صندلی چوبی قدیمی به کمک متخصص

اگر برای تمام صندلی‌ های چوبی‌ تان یک معاینه دقیق ترتیب دهید ، خواهید دید که چه تعداد زیادی از پایه‌ های آن ها لق هستند . اصلا مهم ترین ایراد این صندلی‌ ها هم همین است : لق شدن پایه . این مسئله هم افراد را معذب می‌ کند ، هم امنیت آن ها را به خطر می ‌اندازد .

امیدواریم به کمک آموزش بالا بتوانید مشکل صندلی چوبی‌ تان را برطرف کنید.

شما میتوانید ما را در اینجا دنبال کنید.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید کمال تشکر را داریم. لطفا نظرات خود را با ما و بقیه در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 

منبع: صفحات وب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)