تعمیر صندلی میز نهار خوری

صندلی‌های ناهارخوری آشپزخانه با توجه به اینکه؛ جزو وسیله های دردسترس در آشپزخانه به حساب می آید و استفاده زیادی از آن می‌شود. این صندلی‌ها دو ویژگی مهم دارند؛ که عبارت‌اند از طراحی ظریف و وزن کم از این ویژگی هاست. اما تمام مقاومت بالای آن ممکن است که به تعمیر صندلی میز ناهار خوری نیاز پیدا کنید.

تعمیر صندلی میز ناهار خوری

تعمیر صندلی میز ناهار خوری از دسته مواردی است که تعمیر آن قابل انجام شدن است. چون این وسایل هم مانند سایر وسایل میتواند علائم خرابی مانند رفتگی رنگ، فرورفتگی فوم، لقی و… داشته باشند و بهتر است تا؛ به جای خرید صندلی دیگر آن را تعمیر نمایید.تعمیر صندلی میز ناهار خوری

لقی صندلی خودرو

صندلی‌های نهارخوری به دلایل مختلفی، میتوانند دچار لقی شده باشند. همین طور که در طراحی صندلی نهار خوری به، وزن و طراحی آن بیشتر توجه شده است. به همین دلیل معمولان از ناحیه پایه دچارلقی می‌شوند و بعضی اوقات ایجاد سروصدا میکنند. گرچه که در این صندلی‌ها از تیرک اضافی استفاده شده که؛ باعث ایجاد مقاومت اضافی در صندلی نیز می‌شود.

رنگ کردن صندلی نهارخوری

همان طورکه وسایل چوبی دیگر قابلیت رنگ شدن رو دارند، صندلی‌های چوبی رو هم میتوان رنگ کرد و با، یک رنگ و پارچه جدید به صندلی خود چهره نو ببخشید. و آن هم به این خاطر است که با توجه به هزینه‌های بالا، در خرید صندلی‌های نو بهترین راحل است. زیرا تعمیرصندلی نهارخوری با توجه به قیمت‌ها، تعمیرآن بهترین راحل نیز به شمار می آید. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر جنس چوب صندلی شما از، متریال مرغوب استفاده نشده باشد تعمیر مقرون به صرفه نخواهد بود.

تغییر اندازه میز نهار خوری

بعضا شده که شما بخواهید از خانه بزرگ به، خانه کوچکتری بروید و برای یک میز نهارخوری که، در حد شش نفره ویا چهارنفره جا نداشته باشید. در اینجا به جای اینکه شما میزنهارخوری خود را بفروشید و یکی دیگر بخرید. وهزینه‌های زیادی برای موارد متعدد خرج نمایید بهترین گزینه این است که؛ شما اندازه صندلی نهار خوری خود را تغییردهید.

تغییر صندلی نهار خوری با برش زدن و کوتاه نمودن قیدهای چوبی، کناره ی میز و دوباره وصل کردن مجدد آن‌ها انجام می‌شود. البته تغییراندازه شیشه میز نهارخوری؛ کارراحتری نسبت برش دادن چوب به شمار می‌آید. تعمیر صندلی میز ناهار خوری

تعمیر صندلی میز ناهارخوری (نجاری)

انجام این کار برای ایجاد؛ تغییر تنوع و رنگ میتواند دلیل خوبی باشد. همین طور چون صندلی‌های نهارخوری به صورت معمول، در آشپزخانه مورد استفاده است. بیشتر از وسایل دیگر درمعرض آسیب هایی مانند آسیب چوب، پوسته شدن رنگ و ترک خوردن، افت اسفنج و فوم، لقی صندلی و… قرار می‌گیرد. که دراین صورت به جای هزینه برای خرید یک صندلی نو؛ توصیه به تعمیر صندلی میز ناهار خوری با هزینه مقرون به صرفه‌تر می‌شود.

تعمیر صندلی میز ناهارخوری در منزل

اگر خرابی که در صندلی شما ایجاد شده؛ به صورت جزئی باشد میتوان آن را به راحتی در منزل، مورد تعمیر قرارداد. بدون آنکه هزینه رفت و آمد به شما متحمل شود. اما در صورتی که خرابی در حدی بود که نیاز، به تجهیزات و زمان برای تعمیر آن بود. باید برای تعمیر صندلی میز ناهار خوری به کارگاه برده شود.

تعمیراتی از قبیل لکه گیری از چوب یا پارچه را؛ میتوان در منزل شما انجام داد اما اگر نیاز به تعمیرات جدی باشد. مانند گرفتن لقی ها، تعویض رنگ و پارچه در منزل این کار قابل انجام نخواهد بود و باید صندلی به کارگاه منتقل شود.

در مورد تعمیر صندلی چوبی بیشتر بدانید.

روش رفع صدا و لقی های صندلی

خب همانگونه که به شما گفته شده صداولقی صندلی نهار خوری از، ناحیه اتصالات چوبی است. این اتصال‌ها اگر بیشتر ادامه پیدا کند، در گذشت زمان با فشار بیشتری که به صندلی وارد می‌شود. بیش از اندازه در صندلی جا باز می‌کند. و باعث لقی در ناحیه اتصالات نیز خواهد شد.

برای رفع لقی صندلی ابتدا باید اتصال‌هایی رو که مورد نظر که دچارلقی شده‌اند؛ رو شکافته و با توجه مهارت و امکاناتی که دارید. این اتصالات رو رفع ایراد کرده و سپس آن‌ها رو، به هم چسبانده و با فشار گیره‌ی پیچ دستی آن را محکم درسرجای خود محکم کنید.

نکته در هنگام تعمیر صندلی

این رو هم توجه داشته باشید که با همه این سادگی در توضیح یک فرایند؛ اما این کار به همین سادگی نیست. و فرد تعمیرکار باید مهارتی بالا در انجام این کار تخصصی داشته باشد.

و همچنین اگر شما به عنوان فردی که تخصص کافی برای انجام این کار را نداشته باشد. تعمیر صندلی رو انجام دهید میتوانید باعث خرابی بیشتر و بالابردن هزینه‌های تعمیر برای کار خود شوید.تعمیر صندلی میز ناهار خوری

مراقبت از سرویس نهار خوری خود

از قراردادن جسم داغ؛ مانند ظروف روی سطح میز به شدت خوداری کنید. چون این کار باعث به رنگ میز، آسیب زده و باعث تغییر رنگ در همان ناحیه میز می‌شود.

از خیس کردن یا قراردادن جسم خیس، به روی میز جدا خودداری کنید. با اینکه سطح چوب توسط پلی استر و رنگ پوشیده شده اما؛ این خیسی میتواند به رنگ میز صدمه بزند. و در صورت رطوبت بیش از اندازه به ترک خوردگی چوب و خوردگی روکش چوب نیز منجرب شود.

پایه میز را درجای خشک قرار دهید. خیس بودن زیر پایه میز میتواند؛ به ترک خوردن چوب میز و پوسته پوسته شدن رنگ چوب می‌شود. و صندلی شما را از ظاهر روز اول خود را ازدست میدهد.

از چرم باکیفیت به جای پارچه استفاده نمایید. چون چرم علاوه بر؛ پاک کردن راحت تر کثیفی و نظافت آسان تر، طول عمر بیشتری به اسفنج داده و صندلی شما دیرتر خراب خواهد شد.

میز و صندلی نهار خوری خود را در، جلوی نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. این کار باعث می‌شود که روی رنگ آن تاثیر گذاشته شود و ممکن است باعث رنگ پریدگی شود.

میز و صندلی خود را نزدیک، لوازم گرمایشی قرار ندهید. این کار باعث ترک خوردگی، تابیدگی چوب ویا اینکه لق زدن صفحه روی میزشود.

از تکیه دادن صندلی بر روی پایه‌های عقبی صندلی، جدا خودداری نمایید. چون که صندلی شما زودتر از موعد دچار لقی می‌شود، و همین طور احتمال شکستی ناگهانی صندلی خیلی بالاست. که در این صورت کار میتواند اتفاق خطرناکی نیز رخ دهد.

شما میتوانید ما را در اینجا دنبال نمایید.

دوستان عزیز خیلی ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: صفحات وب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)