تعمیر روکش صندلی ماساژور

صندلی‌های ماساژور برند و مدل‌های مختلفی دارند اما روکش چرم تمامی آن‌ها بدون توجه به کیفیت و مدل دچار ایرادات و پوسته شدن و در برخی موارد نیز دچار پارگی میشوند. در قدم اول باید بدانید صندلی‌های ماساژ هم مانند سایر دستگاه‌ها، دارای مراکز خدمات و تعمیرات هستند و تعویض روکش صندلی ماساژور نیز توسط افراد مجاز و متخصص انجام میگیرد.

انواع صندلی ماساژ

فهرست عناوین

تعمیر صندلی ماساژور برقی به صورت خوابیده reclining

این نوع صندلی، یک صندلی استراحت در حال خوابیده است که مناسب افرادی است که مایلند در هنگام ماساژ به حالت خوابیده ریلکس کنند. همچنین طراحی و دیزاین این نوع صندلی‌ها به گونه ای است که به خوبی با سایر مبلمان چرم منزل ست می‍شوند.

تعمیر صندلی ماساژ جاذبه صفر

این نوع صندلی علاوه بر لذت بردن و حالت ریلکسی که به افراد منتقل میکنند، خواص درمانی شگرفی دارند. این نوع صندلی ماساژرو برقی برای مفاصل و دردهای استخوانی بسیار مفید هستند. این صندلی ماساژ احساس بی وزنی را به کاربران انتقال میدهد. هزینه تعمیر صندلی ماساژور جاذبه صفر از سایر مدل‌ها بیشتر است زیرا تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها نیز طبعا تخصصی تر و پیشرفته تر است.

تعمیر صندلی ماساژور فول بادی

کامل ترین و بهترین صندلی ماساژور در بین مدل‌ها مدل فول بادی است. گرانترین نوع صندلی ماساژور موجود این مدل است که تمامی قسمت‌های بدن را تحت شعاع خود قرار میدهد. تعمیرات صندلی ماساژور full body نیاز به مهارت بالا و تخصص ویژه دارد.

تعمیرات صندلی ماساژ ottoman

یکی از انواع صندلی‌های میان رده با کارایی مناسب و البته هزینه مناسب این نوع صندلی است. این نوع صندلی‌ها بیشتر جهت احساس ریلکسی استفاده میشوند تا ماساژ حرفه ای. از این رو سیستم مکانیکی چندان پیشرفته ای در آن‌ها به کار نرفته است.

ایرادها و خرابی‌های رایج روکش صندلی ماساژور (خرابی صندلی ماساژ بدن):

1- روکش صندلی ماساژور بدن ( صندلی ماساژ) روشن نمیشود:

در صورت روشن نشدن روکش صندلی ماساژور بدن، رفع این مشکل و تعمیر صندلی ماساژ، معمولا 1 الی 2 روز کاری زمان میبرد.

2- قسمت حرارتی روکش صندلی ماساژور روشن نمیشود:

در صورت خرابی قسمت حرارتی روکش صندلی ماساژور بدن، معمولا 1 الی 2 روز کاری جهت تعمیر و رفع این مشکل زمان میبرد.

3- کنترل روکش صندلی ماساژور بدن کار نمیکند:

پوسته پوسته شدن روکش چرم صندلی ماساژ به دلیل اتمام تاریخ انقضا چرم آن میباشد و دلیل آن هم استفاده از چرم پلی یورتان (PU) میباشد. این چرم در زمان تولید با اسپری شدن تولید میشوند وعلی رغم ظاهر خوبی که دارند کیفیت و ماندگاری خوبی ندارند. رفع این ایراد و تعمیر روکش صندلی ماساژور، معمولا 1 روز کاری زمان میبرد.

4- روکش صندلی ماساژور ( صندلی ماساژ ) روشن میشود ولی کار نمیکند:

رفع این مشکل و تعمیر روکش صندلی ماساژور، معمولا 2 روز کاری زمان میبرد.

5- روکش صندلی ماساژور صدای زیادی میدهد و درست کار نمیکند:

تعمیر روکش صندلی ماساژور و برطرف کردن این مشکل معمولا 3 روز کاری زمان میبرد.

تعمیر روکش صندلی ماساژور

هزینه تعویض چرم صندلی ماساژ چقدر است؟

هزینه انجام تعویض روکش صندلی ماساژ با توجه به نوع و مدل صندلی شما متفاوت خواهد بود.

مدت زمات تقریبی برای انجام تعویض روکش صندلی ماساژ چقدر است؟

باز هم این موضوع به مدل و برند صندلی ماساژ شما وابسته است و میزان پیچیدگی و تعداد قطعات دارای روکش چرم تعیین کننده زمان آن است. اما حداقل زمان برای تعویض کامل روکش چرم صندلی ماساژ از ۱۰ روز و حداکثر تا ۳۰ میباشد.

آیا همه ی افراد و مراکز مانند تعمیرات مبلمان منزل مجاز به تعویض کاور صندلی ماساژ هستند؟

همانطور که میدانید جواب قطعا “نه” خواهد بود! متاسفانه بسیاری از افراد سود جو و غیرمتخصص که تجربه ومهارتی در این زمینه ندارند دست به انجام تعویض روکش صندلی ماساژور میزنند و و همین امر موجب بروز مشکل در دستگاه و وارد کردن آسیب به صندلی همراه با تحمیل هزینه‌های سنگین بر مشتریان میشود. منظور از این افراد کسانی هستند که در زمینه صندلی ماساژور بصورت تخصصی فعالیت ندارند و به دلیل یکی کردن صندلی ماساژ با مبلمان منزل و صندلی‌های اداری و ساده پنداشتن تعویض روکش صندلی ماساژ دست به انجام این کار میزنند. مانند افرادی که تعمیر مبل منزل و اداری انجام میدهند یا افرادی که روکش صندلی‌های خودرو را تعویض میکنند.

در ظاهر شاید تعویض روکش چرم صندلی ماساژ مانند مبل منزل باشد اما اگر کمی دقت وتوجه کنیم متوجه خواهیم شد که انجام این کار چقدر تخصصی و متفاوت خواهد بود. زیرا صندلی ماساژ مانند مبل یا صندلی معمولی نیست که فقط از فوم، پارچه و یا چرم تشکیل شده باشد. صندلی ماساژ متشکل از تعداد زیادی قطعات مکانیکی و الکترونیکی حساس است که در هنگام مواجه با آن حتما باید توجه ودقت زیادی به خرج داد. در هنگام جدا کردن روکش چرم و تعویض روکش صندلی ماساژ، این قطعات وجود دارند که باید با دقت کردن و بدون آسیب رساندن به آن‌ها روکش چرم را از صندلی ماساژ جدا کرد و بهترین راه انجام آاین کار هم؛ توسط تکنسین‌ها و مهندسین صندلی ماساژ است.

نقل و انتقال صندلی برای تعویض روکش به چه صورتی خواهد بود؟

در ۹۰ در صد مواقع برای انجام تعویض روکش صندلی ماساژ نیازی به جابجایی کامل صندلی ماساژ به دفتر خدمات نیست و فقط قطعات دارای روکش چرم از صندلی ماساژ جدا شده و بدنه اصلی دستگاه، ریموت کنترل آن، و دیگر ملزومات که نیاز به تعویض روکش ندارند نزد شما باقی خواهند ماند.

بهتر است از چه نوع چرمی برای تعویض روکش صندلی ماساژ استفاده شود و آیا این چرم مجددا پوسته پوسته میشود؟

برای تعویض روکش چرم صندلی ماساژ بهتر است از چرم مصنوعی پی وی سی استفاده شود. دلیل استفاده از این چرم عدم پوسته پوسته شدن، ضد خش بودن، دوام و ماندگاری بالای آن نسبت به دیگر نوع چرم‌های مصنوعی میباشد.

آیا میتوان از چرم طبیعی و یا پارچه برای تعویض روکش صندلی ماساژ استفاده کرد؟

خیر، زیرا در صندلی ماساژ به دلیل حرکت گوی‌های ماساژ و تخلیه شدن ایربگ‌ها (کیسه هوا) در حین انجام ماساژ باید از چرمی استفاده کرد که دارای انعطاف پذیری بالا باشد و هم چنین کیفیت خوبی داشته باشد تا در اثر حرکت مداوم غلطک‌ها دچار مشکل نشود. چرم طبیعی و یا پارچه ممکن است کیفیت خوبی داشته باشد اما به دلیل ضخامت بالا و عدم انعطاف پذیری نمیتوان از آن‌ها برای تعویض روکش مبل ماساژور استفاده کرد.

آیا امکان تعویض روکش صندلی ماساژ در محل وجود دارد؟

در هنگام تعویض روکش صندلی ماساژ ۲ نوع صندلی وجود دارد.

مورد اول صندلی‌هایی که باز و نصب آن‌ها به سادگی انجام میشود. برای تعویض روکش این صندلی‌ها قطعات چرم از صندلی جدا شده و منتقل میشوند. قطعات دیگری دستگاه مانند بدنه اصلی صندلی ماساژ، ریموت کنترل و…. نزد شما باقی خواهد ماند.مانند صندلی ماساژ بادی کر

مورد دوم صندلی‌هایی هستند که قطعات چرم آن‌ها به سادگی جدا نمیشود و باید صندلی ماساژ برای تعویض روکش به دفتر خدمات انتقال داده شود. مانند صندلی ماساژ برند اوسیم و اوگاوا

توجه داشته باشید که تعویض روکش صندلی ماساژ در منزل قابل انجام نیست و درهر دو حالت باید قطعات چرم و در صورت لزوم تمام صندلی ماساژ برای تعویض روکش به دفتر خدمات منتقل شود.

به هیچ وجه خودتان برای جدا کردن روکش صندلی ماساژ دست به کار نشوید و از سپردن آن به افراد غیر مجاز هم خودداری کنید.

تعمیرات تخصصی صندلی ماساژور

برطرف کردن عیب‌های سطحی و کوچک در صندلی‌های قدیمی کار ساده ای است و ممکن است توسط تعمیرکار و یا سرویسکار معمولی قابل انجام باشد. اما وقتی که مشکل به وجود آمده پیچیده تر و تخصصی است آیا باز هم تعمیر صندلی ماساژور کار ساده ای خواهد بود؟ البته که نه! حتی در صندلی‌های ماساژ قدیمی هم که آپشن‌هایی زیادی در اختیار شما قرار نمیدهند ممکن است عیب‌های بزرگی درسیستم الکترونیک و یا مکانیک پیدا کنند و نیاز مند تعمیرات تخصصی باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مشاوره و استعلام قیمت (کلیک کنید)